…ння на станціях окремих вагонів з вибуховими матеріалами через технічні та комерційні несправності від груп вагонів, що охороняються воєнізованою охороною залізниці, допускається тільки у випадках, якщо забезпечується охорона відчеплених вагонів. У противному разі відчіплюється вся група вагонів, що охороняється нарядом воєнізованої охорони залізниці. Начальник станції зобов’язаний викликати додатковий наряд воєнізованої охорони залізниці та після його прибуття відправити справні вагони відчепленої групи за призначенням. (Зміни внесені згідно наказу МТЗУ  від 11.08.2010 №584)

Відчеплення вагонів від військових транспортів, а також від групи вагонів, що прямують у супроводі військової варти або спеціалістів вантажовідправника (вантажоодержувача), забороняється. Для усунення несправностей або перевантаження вантажів у справні вагони затримується весь транспорт (група вагонів), про що черговий по станції (начальник станції) повинен повідомити чергового по дирекції залізничних перевезень (старшого диспетчера служби перевезень), а останні про затримку транспорту в установленому порядку зобов’язані повідомити ЗКУ або ВВСП МВС. (Зміни внесені згідно наказу МТЗУ  від 11.08.2010 №584)

         Після закінчення ремонту або перевантаження вантажу вагони мають бути приєднані до складу затриманого транспорту (групи вагонів) і відправлені за призначенням.

У разі необхідності відчіпного ремонту вагонів, що входять до складу секцій спеціального рухомого складу для перевезення вибухових матеріалів, а також спеціально  сформованих схем, такі вагони можуть бути відчепленні від секції (схеми) і подані на ремонтні колії тільки за згодою і під наглядом спеціаліста, який супроводжує вантаж, начальника варти. У цьому випадку весь склад секції (схеми), в якій виявлений вагон, що вимагає відчіпного ремонту, затримується. Відремонтовані вагони мають бути включені у відповідне місце секції (схеми). Якщо порожній вагон секції (схеми) через технічну несправність не може прямувати до станції призначення, за заявкою спеціалістів, які супроводжують вантаж, або начальника варти, він може бути відчеплений від секції (схеми) і відправлений за новим призначенням з відповідним оформленням перевізних документів. (Зміни внесені згідно наказу МТЗУ  від 11.08.2010 №584)

В усіх указаних випадках затримані вагони військового транспорту, секції спеціального рухомого складу (схеми), а також групи вагонів з вибуховими матеріалами у супроводі воєнізованої охорони залізниці, військової варти чи спеціалістів вантажовідправника (вантажоодержувача)  встановлюється на колії, передбачені в технічно-розпорядчому акті станції для стоянки вагонів з вибуховими матеріалами відповідно до вимог п.21.1.9. (Зміни внесені згідно наказу МТЗУ  від 11.08.2010 №584)

         Порядок технічного та комерційного обслуговування составів і вагонів з вибуховими матеріалами встановлюється місцевою інструкцією, розробленою відповідно до п. 21.1.4.

 

21.4 Порядок дій в аварійних ситуаціях

 

         21.4.1 Працівники, пов’язані з рухом поїздів, повинні знати і чітко виконувати Правила безпеки та порядок ліквідації аварійних ситуацій з небезпечними вантажами при перевезенні їх залізничним транспортом.

         У випадку небезпеки, що загрожує поїзду з вибуховими матеріалами (горіння букс, злам осі, схід рухомого складу, загоряння вантажу тощо), локомотивні та складацькі бригади, особи, що здійснюють охорону і супроводження вантажів, чергові по станціях, а також інші працівники, пов’язані з прийманням, відправленням, пропусканням та обслуговуванням поїздів, зобов’язані вжити всі залежні від них заходи до його зупинки і ліквідації небезпеки.

         Прямування поїзда з вагонами, що мають несправності, виявлені засобами автоматичного контролю технічного стану рухомого складу і його ходових частин, забороняється.

         21.4.2 У вказаних в п.21.4.1 випадках, що виникли на перегоні, машиніст локомотива або складач поїздів, якщо він супроводжує поїзд, зобов’язані негайно повідомити про це поїзного диспетчера або чергового по найближчій станції для вжиття заходів. При цьому у випадку аварії (схід рухомого складу тощо), пожежі – повідомити про їх обставини, наявність і розміщення у складі поїзда вагонів з вибуховими матеріалами та іншими небезпечними вантажами, передати номери аварійних карток (що вказані на зворотній стороні дорожньої відомості) або зміст аварійних карток (у випадках, коли вони додаються до перевізних документів). На електрифікованих ділянках поїзний диспетчер, отримавши це повідомлення, при необхідності повинен дати вказівку енергодиспетчеру про зняття напруги з контактної мережі. Машиніст локомотива або складач поїздів повинні, виходячи з обставин, що склалися, вжити можливі заходи щодо ліквідації аварійної ситуації та її наслідків, керуючись вказівками поїзного диспетчера, вимогами посадової інструкції, аварійних карток, вказівками спеціалістів, які супроводжують вибухові матеріали та інші небезпечні вантажі.

         Черговий по станції після отримання повідомлення машиніста поїзда про аварію, повинен повністю передати його зміст поїзному диспетчеру та начальнику станції і діяти відповідно до його вказівок.

         21.4.3 При виявлені у складі поїзда, що рухається з вибуховим матеріалом, загоряння вантажу або рухомого складу поїзд має бути зупинений. Місце зупинки поїзда  вибирається з врахуванням найменших наслідків, що являють собою загрозу ураження людей і забруднення навколишнього природного середовища, пошкодження тунелів, мостів, житлових і станційних будівель, складів, рухомого складу, що знаходиться на коліях тощо.

         Після зупинки поїзда локомотивна бригада разом з особами, які супроводжують або охороняють вибуховий матеріал, зобов’язана негайно відчепити вагони, що горять,  і відвести їх від іншого рухомого складу, попередньо  закріпивши у встановленому порядку частину состава, що залишилася, і, з врахуванням особливостей даного вантажу, до прибуття пожежної допомоги вжити можливих заходів щодо ліквідації загоряння відповідно до вимог, передбачених у аварійних картках.

         21.4.4 При виникненні аварійної ситуації з вибуховими матеріалами в межах станції черговий по станції зобов’язаний повідомити про те, що сталося, поїзному диспетчеру та начальнику станції і встановити можливість та умови подальшого пропускання поїздів, проведення маневрової роботи, і в разі необхідності вжити заходи до припинення руху поїздів і маневрів.

         У випадку виникнення пожежі у вагоні з не вибуховим матеріалом або в будівлі, споруді, облаштуванні, що розташовані поряд, вагони з вибуховими матеріалами мають бути віддалені із зони пожежі на безпечну відстань, але не менш ніж на 100 м.

         21.4.5 Про всі випадки з такими поїздами та вагонами поїзний диспетчер зобов’язаний повідомити чергового дирекції залізничних перевезень і разом з ним негайно вживати заходи до якнайшвидшої ліквідації наслідків аварійної ситуації.

         Черговий дирекції залізничних перевезень зобов’язаний повідомити про те, що трапилося, начальника дирекції та старшого дорожнього диспетчера служби перевезень, який в свою чергу повідомляє  заступника начальника залізниці.

21.4.6 Інші дії щодо здійснення заходів безпеки і ліквідації наслідків аварійних ситуацій з вибуховими матеріалами мають проводитися, виходячи із обставин, що склалися, згідно з  «Правилами перевезення небезпечних вантажів», Правилами безпеки та порядку ліквідації наслідків аварійних ситуацій з небезпечними вантажами при перевезенні їх залізничним транспортом”. (Зміни внесені згідно наказу МТЗУ  від 11.08.2010 №584) 

 

Создать бесплатный сайт с uCoz